מחלקת שירותים חברתיים

מנהלת המחלקה: רחל אלמליח

מיקום: בניין המועצה האזורית, עשרת

טלפון: 08-8549129

פקס: 08-8692523

 

צוות המחלקה

צוות המחלקה

שם תפקיד ימי ושעות עבודה טלפון אי-מייל
רחל אלמליח עו"ס- מנהלת המחלקה א', ב', ג' ו-ה' 08:15-15:00 08-8549128 [email protected]
איריס אסתרמן ברקו עו"ס

א' ב' ד'  08:00-13:00

ה'          08:00-12:30 

08-8549113 [email protected]
נאוה שיין עו"ס

א' - ה'- 08:15-15:15

08-8549114 [email protected]
צחית וויסמל עו"ס

ב',ה' - 08:00-16:00

ג'-       08:00-11:30 

08-8549118 [email protected]
רותי אופיר עו"ס קהילתית      
לימור רובינזון עובדת מנהל וזכאות א'-ה' 08:00-15:30 08-8549129 [email protected]

 

כללי

המחלקה לשירותים חברתיים משרתת את כל תושבי המועצה. שירותי הרווחה מושתתים על חוקים, תקנות משרד הרווחה ועל מדיניות הרשות בתחום החברתי. המחלקה פועלת לשיפור איכות החיים ורווחת הפרט והמשפחה בקהילה, פועלת בשיתוף עם גורמים מקצועיים בעבודה מערכתית- במישור הפרטני, קבוצתי וקהילתי. המחלקה לשירותים חברתיים מסייעת למשפחות ופרטים לשיפור תפקוד הורי, שיפור יחסי הורים- ילדים, מטפלת בילדים בסיכון, באנשים עם צרכים מיוחדים, קשישים, מסייעת בפתרון בעיות באמצעות שירותים שונים בתוך הבית, או במסגרת שירותים הקיימים בקהילה, או מחוצה לה.


מדיניות המחלקה

המחלקה פועלת מתוך אמונה שיש לעזור לאדם לחיות בסביבתו הטבעית ומתוך כך אנו רואים חובה לתת שירותים תומכים מתאימים. המחלקה רואה חשיבות בחיזוק התא המשפחתי, ובמתן מענים במסגרת הקהילה עבור ילדים ומשפחות.

המחלקה רואה חשיבות במתן הכבוד הראוי לקשישים ולסייע להם להשתלב בתוך חיי הקהילה ולשפר את הרגשתם בעיני עצמם ובעיני סביבתם.

חשיבות רבה אנו רואים באיתור אוכלוסיות ייחודיות, כמו- חד- הוריות, נערות במצוקה ופיתוח תוכניות בהתאם לצרכים.

אנחנו רואים חשיבות רבה בעבודה תוך שיתוף פעולה עם גורמים חינוכיים - חברתיים בישוב. באמצעות צוותים בין - מקצועיים מתאמים דרכי עבודה ומפתחים תוכניות משותפות . צוות העובדים מעורב בחיי הקהילה ופועל עם אצבע על הדופק לצרכים המתעוררים במשפחות בפרט ובקהילה בכלל עם הרבה פתיחות ורגישות, מתוך תחושת שייכות ונאמנות לתפקיד,לקהילה ולמקום. 

המחלקה אחראית ומפתחת רשת מגוונת של תמיכות, התערבויות וטיפולים מגוונים. האני מאמין של המחלקה הוא שיש לעשות ככל האפשר על מנת לעזור לאדם בכל גיל להישאר ולחיות בסביבתו הטבעית- כלומר- בקהילה שלו. אנחנו מאמינים בתמיכה חברתית ועזרה הדדית ולכן מעודדים הפעלה ושיתוף הקהילה ברמות השונות של ההתערבויות שלנו. ושואפים לקהילה תומכת ומסייעת. אנו רוצים לראות את האנשים לוקחים אחריות על חייהם ומניעים את עצמם להתמודד עם בעיותיהם. המחלקה תפעל לתת כלים להתמודדות לתושבים, על מנת שיוכלו לעמוד בפני אתגרים שהחיים מזמנים. צוות המחלקה יסייע לפונים להתחבר למקור הכוח שלהם.

 

ילדים ונוער

  1. הפעלת מטפחים/ חונכים לילדים.טיפול בילדים ונוער באמצעות שיחות פרטניות.
  2. שיפור דרכי תקשורת הורה-ילד. הדרכת הורים
  3. סידור ילדים בפנימיות טיפוליות, שיקומיות. 

.

הגנה על ילדים בסיכון: 

  1. עבודה מול המשטרה. 
  2. הפניות לטיפולים, בכלל זה הפניה למרכז טיפול בילדים/קטינים שנפגעו מינית.
  3. הגשת תסקירים לבתי משפט ולפרקליטות. 
  4. טיפול במשפחות ובילדים 
  5. יצירת מודעות בקרב אנשי טיפול לאיתור והפניה. 
  6. השמת ילדים במקלטי חירום ובמשפחות קלט. 
  7. פיתוח תוכניות טיפול מתאימות.


טיפול באדם עם מוגבלות שכלית והתפתחותית

  1. הפניה לאבחון בשרות לאדם עם מוגבלות שכלית והתפתחותית.
  2. סידור במסגרות תוך וחוץ יישוביות. 
  3. סידור במוסדות פנימייתים.
  4. סיוע בעזרים רפואיים, סייעים ומטפחים צמודים, נופשונים. 
  5. הדרכה וליווי למשפחות. 
  6. הפניה, הדרכה וכתיבת תסקירים לבית משפט לצורך מינוי אפוטרופסות לאדם עם מוגבלות שכלית והתפתחותית.

 

פרט ומשפחה

  1. טיפול במשפחות בנושאים שונים ומגוונים בדרך של ניהול טיפול, תיווך, סנגור, ייעוץ והכוונה לגורמים מטפלים אחרים כמו: ביטוח לאומי, משרד השיכון, קופ"ח, משרד הבריאות, בתי משפט, בתי חולים, בתי ספר, מחלקות אחרות ברשות, בנקים, משטרה, בתי סוהר, קציני מבחן ועוד.
  2. טיפול בחיי משפחה ונישואין גם באמצעות הפניה לטיפול בתחנות אחרות (הטיפול כרוך בתשלום).
  3. טיפול פסיכוסוציאלי באמצעות שיחות קבועות עם המשפחה.

 

טיפול באלימות

  1. הפניה לטיפול במרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה , סידור במקלטים לנשים שחוו אלימות.
  2. עבודה מול המשטרה, בתי משפט, מרכזים ומקלטים, פיקוח משרד הרווחה ועם המשפחה כולה.
  3. טיפול וסיוע לחד הוריות. 
  4. טיפול בנושא אפוטרופסות טיפול בבקשות למינוי אפוטרופוס לקשישים, קטינים, חולי נפש, חסרי ישע ואחרים. 
  5. הצמדת סומכות להדרכת הורים במילוי משימותיהם.
  6. הגשת תסקירים לבתי משפט עפ"י חוק סדרי דין. המלצות לבית המשפט באשר להסכמי גירושין, החלטות משמורת לילדים וסדרי ראיה. והגשת תסקירים לקביעת אפוטרופוס לחולי נפש וקטינים.
  7. תעסוקה: הפניה למרכזי שיקום ואבחון במצבים מיוחדים.
  8. סיוע חומרי למשפחות עם הכנסות נמוכות.


נכים, חולים ועיוורים

אדם עם מוגבלות - אדם עם לקות פיזית, נפשית או שכלית לרבות קוגניטיבית קבועה או זמנית, אשר בשל נכותו מוגבל תפקודו באופן מהותי בתחום אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים (סעיף 5 בחוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, התשנ"ח, 1998). 

מטרת השיקום לסייע לאדם עם מוגבלות להגיע לרמה אופטימלית של תפקוד ועצמאות בתחומי החיים, תוך מיצוי מלוא יכולתו.

  1. סיוע בקבלת תעודת עיוור ודמי ליווי. 
  2. הפניה, תיווך וסיוע בהגשת בקשות לקצבאות הביטוח הלאומי.
  3. טיפול פרטני ומשפחתי בילדים ומבוגרים נכים - באמצעות שיחות.
  4. סידור במסגרות חוץ יישוביות. 
  5. הפניה למרכזי אבחון ושיקום. 
  6. סיוע בעזרים רפואיים, שיקום מקצועי, טיפולים רפואיים, סייעים ומטפחים צמודים.  בהתאם לתקנות משרד הרווחה.


אזרחים ותיקים

  1. טיפול בתחומי החיים השונים של האזרחים הותיקים בקהילה:
  2. ייעוץ, תמיכה, הכוונה, מידע וטיפול בנושאים הקשורים לגיל הזקנה לאוכלוסיית האזרחים הותיקים ובני משפחותיהם.
  3. מתן טיפול ביתי ע"י מטפלות בית (לנדחי חוק סיעוד). 
  4. השתתפות בוועדות חוק ביטוח הסיעוד בביטוח הלאומי ואחריות לביצוע ההחלטה.
  5. מתן עזרה חומרית לאזרחים הותיקים, כגון : מכשירים רפואיים, טיפולי שיניים, משקפיים, נסיעות לדיאליזה ועוד.
  6. ליווי לקראת סידור בבתי אבות.
  7. הדרכות דור הביניים לחיים עם הורים מזדקנים.
  8. ליווי ופיקוח על הפעילות של מרכז היום ומועדון לקשיש.
  9. תיווך עם מוסדות ושירותים בקהילה ומחוצה לה.

הטבות וזכויות לאזרחים הותיקים בגדרות

ארנונה: קיימות הנחות בארנונה בשיעורים שונים בהתאם לזכאות. פרטים נוספים ומידע על אמות המידה לקבלת ההנחה בטלפון: 08-8549120/100.

בריכת שחייה: הנחה בשיעור של 50% לאזרח ותיק תושב המועצה האזורית. פרטים נוספים ומידע על אמות המידה לקבלת ההנחה בטלפון: 08-8549111.

"מועדון קשישים": פרטים נוספים ומידע על אמות המידה להשתתפות בטלפון: 08-8596154.

מרכז יום לקשיש: השתתפות בפעילות המרכז לאזרחים ותיקים הזכאים לגמלת סיעוד לפי חוק הביטוח הלאומי וכן לאזרחים ותיקים שבקשתם לקבלת גמלת סיעוד נדחתה. פרטים נוספים ומידע על אמות המידה להשתתפות בטלפון: 08-8549113/100. 

למעבר לדף של מרכז יום גדרות לחצו כאן

מוקדי סיוע

רשימת מוקדי הסיוע
לשכה לסיוע משפטי 03-5681200
קו חירום ארצי בתחום אלימות במשפחה 177-022-0000
ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) מבוגרים 03-5461111
ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) ילדים ונוער 03-6961113
אל"י - האגודה להגנת הילד 177-022-3966
המועצה הלאומית לשלום הילד 02-5639191
קו חירום לנשים מוכות - ויצ"ו 03-5461133
קו סיוע לנפגעות תקיפה מינית 1202
קו סיוע לנפגעי תקיפה מינית - גברים 03-6850036

 

למידע נוסף